Nejnovější kolekce oděvů, obuvi, kabelek i doplňků přivezlo nabídnout obchodníkům 163 vystavovatelů z 12 zemí. Za tři dny veletrhy módy navštívilo přes 3 000 návštěvníků, včetně hostů z módní branže, médií a showbyznysu. Celkem se na výstavišti prezentovalo na 380 značek a 40 procent vystavovatelů bylo ze zahraničí.
„Veletrh byl nejen místem setkání obchodníků, dovozců a výrobců, ale také jednou velkou módní přehlídkou, plnou krásných modelů včetně studentských prací. Otevřel také důležitá témata v oblasti legislativy a diskutované zelené tranzice, představil zajímavé inovace, a především vytvořil ještě větší prostor pro setkání milovníků módy a odborníků z branže,“ uvedl Jan Kubata, generální ředitel společnosti Veletrhy Brno.
Osobní setkání nelze nahradit
„Jsme rádi, že Styl funguje, že jsme tady, je to báječný veletrh, který jde nahoru. Gratuluji, že jste se udrželi. My vás potřebujeme a vy potřebujete nás,“ řekla Monika Havlová z oděvní firmy H&D, která je na veletrhu od začátku, letos už po čtyřiašedesáté. „Osobní setkání nelze nahradit, má vždy přidanou hodnotu,“ potvrdil také výkonný ředitel ATOK, Jiří Česal. Setkání tváří v tvář ocenila i Olga Vondráková, autorka šperků značky Nature In Drop, která byla na veletrhu úplně poprvé: „Jsem překvapená velikostí a počtem lidí. Je to pro mě výborná propagace, ve spolupráci s BVV se mi zvýšil počet návštěvníků na stránkách a sociálních sítích téměř skokově. Účast na veletrhu vnímám jako vstup do velkého světa módy.“
Fashion Lounge
Prostor pro setkání Fashion Lounge byl po celé tři dny hojně využíván. Nabídl útulné posezení a skvěle vybrané zajímavé hosty, se kterými mohli návštěvníci otevřeně diskutovat. Módní specialistka Olo Křížová poradila, s čím může pomoci Czech Fashion Council. Stylistka Klára Klempířová představila oděv jako prostředek k úspěchu a pozitivní energii. O tom, co dokáže český textil, mluvil Miloš Beran z klastru CLUTEX, s tím, jak založit novou značku, radil návrhář Sam Dolce. David Severa prezentoval Kreativní hub KUMST, známý vizážista Pavel Bauer vyprávěl, jak líčil StarDance. Svoji přednášku si přichystal i známý návrhář Lukáš Macháček, a to pod názvem Budapest Runway Sneak Peek. Tomáš David z Dataanimals zase vysvětlil výhody výkonnostního marketingu a jeho vliv na zvýšení prodeje. O tom, jak mít úspěšný obchod s oblečením, povídal Zdeněk Steiner z Eurostocku.
Ceny Osobnost roku předány
Odborní garanti veletrhu přinesli návštěvníkům nejnovější informace z oboru a jeho legislativy. Páteční seminář „DOPAD EVROPSKÉ ZELENÉ DOHODY DO TEXTILNÍHO A ODĚVNÍHO A KOŽEDĚLNÉHO PRŮMYSLU A OBCHODU“ pořádal ATOK. „O téma řešení otázek „zelené tranzice“ byl velký zájem, přednášková místnost byla zcela plná,“ pochvaloval si Jiří Česal, výkonný ředitel ATOK, který pozitivně hodnotil i obnovenou soutěž pro mladé designéry, jíž byla asociace garantem. Také spolupracující asociace ČOKA připravila návštěvníků odborný program. Seminář „OBECNÁ BEZPEČNOST VÝROBKŮ NOVĚ“ se novými nařízeními dotýkal jak výrobců, tak dovozců a prodejců textilních a obuvnických výrobků. Na veletrzích STYL a KABO byly také vyhlášeny Osobnosti roku, tentokrát za rok 2024. Cenu uděluje odborný časopis Svět textilu & obuvi ve spolupráci s ATOK, ČOKA a BVV a.s. Více se o oceněných dočtete na následujících stránkách.
Young Top Styl Designer
Návrat soutěže TOP STYL DESIGNER po 13 letech a jeho specializace na mladé studenty pod označením YOUNG přinesl nové emoce na veletržní půdu. Sedmičlenná odborná porota hodnotila 62 originálních modelů, které navrhlo 42 studentů z 11 přihlášených textilních a uměleckých škol. Ve 13 hodin měli návštěvníci veletrhu možnost vidět všechny návrhy na přehlídkovém mole, deset nejlepších finalistů z kategorií Volná tvorba a Street Style poté postoupilo do večerního programu. Hlavním partnerem soutěže bylo Statutární město Brno, záštitu soutěži udělila první dáma Eva Pavlová a projekt podpořila asociace ATOK.
Text a foto: BVV a Svět textilu & obuvi