Skupině CCC se nadále daří

V posledním čtvrtletí roku 2023, které účetně trvalo od listopadu 2023 do ledna 2024, zaznamenala skupina CCC dosud nejvyšší čtvrtletní tržby ve výši 2,5 miliardy polských zlotých (1 PLN=5,8 Kč). HalfPrice byl nejrychleji rostoucím segmentem skupiny s 53% meziročním růstem. V tomto období došlo k výraznému zvýšení EBITDA marže skupiny, která se meziročně zvýšila o 6 procentních bodů, a to především díky prudkému nárůstu hrubých marží v segmentech CCC a HalfPrice spolu s účinnými opatřeními na úsporu nákladů, a to vše při postupném oživení kupní síly spotřebitelů. Současně skupina Modivo úspěšně realizovala klíčovou strategii ziskovosti snížením a optimalizací úrovně zásob.

Tržby skupiny CCC za čtvrté čtvrtletí roku 2023 dosáhly historického maxima 2,5 mld. PLN, a to i na pozadí problémů v sektoru e-commerce a snížených tržeb v obchodních liniích Modivo a e-obuwie.pl, což bylo přičítáno méně než optimálnímu řízení zásob. Hlavním přispěvatelem k růstu zůstala společnost HalfPrice, která vykázala meziroční růst o 53 %. Ve sledovaném čtvrtletí skupina zaznamenala prudký nárůst hrubé marže (o 4 procentní body) na 46,7 %, a to především díky výraznému růstu marží v segmentech CCC a HalfPrice (meziročně o 8 procentních bodů, resp. 6 procentních bodů).

„Toto čtvrtletí bylo z hlediska tržeb a výsledků solidní, přesto míříme výše. Naším cílem je neustále zvyšovat ziskovost ve všech oblastech našeho podnikání,“ řekl Dariusz Miłek, generální ředitel skupiny CCC. Doufáme, že v roce 2024 dojde k trvalému oživení kupní síly spotřebitelů. Vzhledem ke zpomalení inflace a rostoucím výdajům domácností očekáváme příznivé prostředí pro růst. Jsme připraveni plně využít tohoto příznivého klimatu ve všech našich obchodních liniích. V roce 2024 cílíme na dvouciferný růst tržeb skupiny, zlepšení hrubé marže ve všech oblastech podnikání, neochvějnou nákladovou disciplínu, zvýšení ziskovosti EBITDA v každé oblasti podnikání a snížení finančních nákladů,“ dodal Miłek.

„Klíčem k posílení hrubé marže CCC byla její atraktivní produktová řada, propracovaný rozsah a struktura propagačních aktivit a lepší podmínky pro nákup nových kolekcí. Toto úsilí v kombinaci s přísnou kontrolou nákladů – o čemž svědčí 12% meziroční snížení nákladů a šesté čtvrtletí v řadě zlepšení poměru nákladů – vydláždilo cestu ke dvouciferné provozní ziskovosti. Navzdory svému relativnímu počátku a rychlé růstové fázi již HalfPrice překonal naše původní očekávání ziskovosti. Vzhledem k tomu, že skupina Modivo vstupuje do nového roku s výrazně zdravějším profilem skladových zásob, věříme v naši cestu k udržitelné ziskovosti,“ uzavřel Dariusz Miłek, generální ředitel skupiny CCC.

Foto: CCC

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *