Pietro Filipi se vrací na český trh

Česká oděvní značka Pietro Filipi zažije svůj byznysový restart. Značku od společnosti KARA Trutnov, respektive investiční skupiny Natland, odkoupila společnost DaniDarx, která vlastní e-shop Trenýrkárna.cz, vyrábí spodní prádlo českých značek Styx a Nedeto, a to vše s podporou investičního partnera SPM. Obchodní partneři se dohodli, že kupní cenu nebudou zveřejňovat.

Značka Pietro Filipi byla založena v roce 1993 Petrem Hendrychem a zanedlouho si získala díky svému sortimentu oděvů a doplňků věrné příznivce mezi muži i ženami. Nejenom, že značka Pietro Filipi otevřela vlastní prodejny, ale také – po koupi investiční společností C2H – dokonce usilovala o vstup na zahraniční trhy. Avšak z důvodu mnoha souběžně nastalých situací během koronavirové krize se firma dostala do insolvenčního řízení.

Natland získal ochranné známky Pietro Filipi v rámci dražby pořádané insolvenčním správcem poté, co společnost Pietro Filipi zkrachovala. Následně se majitelem známek stala KARA, jejíž nový byznysový příběh nastartoval právě Natland ve spolupráci s původním majitelem Zdeňkem Rinthem. Nyní je již tradiční výrobce a prodejce českých kožešnických výrobků KARA znovu etablován na maloobchodním trhu. Pietro Filipi i KARA společně patřily ve stejném období pod zkrachovalý holding C2H.

„Společnost KARA je výborný příklad toho, že pokud máte dobrý tým, značku nebo produkt, je s našimi zkušenostmi a expertizou možné zachraňovat a ozdravovat podnik, který se dostal do potíží. KARU se podařilo ozdravit a po krachu společnosti Pietro Filipi jsme chtěli zachránit alespoň značku, která měla svou hodnotu. Chtěli jsme zároveň dát příležitost mladým kreativcům a nápadům, jak s takovým brandem dále nakládat,“ říká Tomáš Raška, zakladatel a majoritní vlastník Natlandu, do jehož portfolia společnost KARA patří.

„Zvažovali jsme dva nebo tři směry, kudy se ubírat, nebylo ale úplně v mých silách znovu zásadně a podstatně oživovat KARU a zároveň znovu takřka od základu budovat značku Pietro Filipi. Po dlouhých diskusích jsme postupně docházeli k názoru, že musíme značku svěřit do profesionálních rukou a pokud možno s českým původem,“ uvádí Zdeněk Rinth, šéf společnosti KARA a dodává: „Po několika jednáních a poměrně velkém zájmu z trhu nás oslovila vize skupiny DaniDarx, která navíc už měla za sebou zkušenost s restartem jiné značky v minulosti. Ve finálních kolech výběru se nám tak jevili jako ideální partner, který bude schopen značku dále rozvíjet.“

Foto: Pietro Filipi